رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از پایان برداشت گندم از مزارع استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون استان کرمانشاه رتبه چهارم در تولید گندم کشور را دارد.
کد خبر: ۴۸۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 03 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،خسرو شهبازی ، از پایان برداشت گندم از مزارع استان کرمانشاه خبر داد و گفت: با پایان یافتن برداشت گندم از مزارع استان  کشاورزان می توانند محصولات خود را به مراکز خرید جهاد کشاورزی در استا تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: کشاورزان هم استانی می توانند محصولات خود را تا ۱۵ شهریور به مراکز خرید تضمینی در سراسر استان تحویل دهند.

وی از پرداخت ۵۶ درصد مطالبات گندمکاران استان به مبلغ ۴۷۸ میلیارد تومان  خبر داد و گفت: سال گذشته ۷۴۵ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان توسط مراکز خرید جهاد کشاورزی خریداری شده بود.

پیش‌بینی خرید ۶۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی

شهبازی گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۶۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان توسط مراکز خرید، خریداری شود.

وی علت کاهش کشت گندم در استان طی امسال نسبت سال گذشته را توسعه کشت کلزا و نخود پاییز و همچنین تاخیر در بارش های پاییزه و پایان زود هنگام بارش های بهاره عنوان کرد که میزان تولیدات گندم در استان را کاهش داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،  با بیان اینکه امسال ۹۷ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم پاییزه رفته است، گفت: همچنین امسال شاهد کشت گندم در ۳۱۳ هزار هکتار اراضی دیم استان بودیم.

کسب رتبه چهارم کشور در تولید گندم

وی از کاهش کشت گندم در اراضی آبی استان طی امسال خبر داد و گفت: سطح زیر کشت گندم آبی امسال ۶ هزار هکتار کاهش یافته است.

شهبازی رتبه استان کرمانشاه در تولید گندم طی امسال تاکنون را در کشور چهارم اعلام کرد و گفت: سال گذشته در این زمینه جایگاه پنجم کشور را داشتیم.

وی گندم تولیدی استان طی امسال را از نظر کیفیت جزو بهترین محصولات عنوان کرد و گفت: تاکنون تنها  حدود ۸ هزار و ۴۰۰ تن گندم سن زده با سن زدگی بالای ۲ درصد از گندمکاران خریداری شده و متوسط سن زدگی محصولات در استان ۷ دهم درصد بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خریداری ۶۴۵ هزار و ۱۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان تاکنون خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می شود خرید امسال به ۶۵۰ هزار تن برسد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار